Så nu när vi vet skälen att inte köpa Likes, hur går vi om att öka Facebook likes? Här är de tre bästa teknikerna vi har hittat för att göra detta, FAST:

Facebook-tävlingar är fortfarande det snabbaste sättet att engagera användare, och även om like-gating är nu ett tidigare, kan de fortfarande generera likes för din sida. Om en deltagare har din tävling idé och vill ha tillgång till liknande tävlingar och kampanjer i framtiden, helt enkelt be dem att “likes” din sida kan resultera i nya lojala Fans.

Hur får en Facebook-tävling användarna att likes min sida?

Många människor tror att utan Like-gating funktionen tävlingar är inte längre användbara för att generera likes, men det är inte sant. En tävling engagerar fortfarande användare, utbildar dem på ditt varumärke, och gör dem vill få tillgång till vinna mer värdefulla priser på vägen.

Det faktum att en användare finns på din sida visar att de är intresserade av ditt varumärke. Om de är villiga att gå igenom arbetet med att fylla i ett formulär, de är någon du kommer att vilja bygga en relation med.

Du har nu möjlighet att inkludera en “likes” popup på din tävling fliken för att fånga användare och kontakt med mer aktuella och potentiella kunder. Genom artigt ber om en “liknande” vid denna tidpunkt, användare är mer benägna att känna sig benägna att säga ja.

Popup är bara ett sätt att ta tag i dem som redan är intresserade av dig i rätt ögonblick. Ett perfekt exempel på en “Like” popup kan ses nedan från Adventure Canada.